Ana içeriğe atla

Şirketinizin İtibarını Web'de Marka Adınızın Yasadışı Kullanımından Nasıl Korursunuz?

Tanınmış markalar sıkça siber suçlular tarafından istismarın hedefi haline gelebiliyor. Bunlar kalitesi şüpheli mal ve hizmetleri tanıtmak için ünlü bir markanın adının arkasına saklanabiliyor veya markanın müşterilerinin, iş ortaklarının veya çalışanlarının peşine düşebilirler. Marka temsilcileri, bilgi güvenliği departmanı da dahil olmak üzere genellikle kötü niyetli marka klonlarının varlığından söz konusu eylemler müşteri desteğine gönderilen e-posta mesajlarına veya sosyal ağlarda skandala yol açana kadar haberdar olmuyor. Bu tür olaylar markanın itibarını olumsuz etkiliyor. Bunların en yaygın olanları üç gruba ayrılıyor.

Mağazalardaki Sahte Uygulamalar

Günümüzde neredeyse her işletmenin, müşterilerinin çevrimiçi hizmetlere kolay erişimi için kendi uygulaması mevcut. Hatta bazılarının birden fazla uygulaması bulunur. Kullanıcılar çevrimiçi bir mağazada bir uygulama aradığında birden fazla sonuçla karşılaşıyor. Çoğu kullanıcı en popüler seçeneği indirecek olsa da (ki bu genellikle gerçek olandır), bazılarının dolandırıcıların tuzağına düşmesi ve sahte uygulamaları yüklemesi olasılıklar dahilinde oluyor. Özellikle bağlantının doğrudan alındığı durumlarda bu geçerli hale geliyor. Bu tarz kötü amaçlı bir uygulama, bankacılık Truva atlarından kullanıcının mobil cihazına uzaktan erişim sunan araçlara kadar hemen her şeyi gizleyebiliyor. Kaspersky uzmanları yakın zaman önce Google Play'de popüler anlık mesajlaşma uygulamalarının casus yazılım kodu içeren birkaç değiştirilmiş sürümünü buldu.

Sahte Sosyal Medya Hesapları

Belirli bir markaya aitmiş gibi görünen sosyal medya hesapları, siber suçlular tarafından farklı amaçlarla kullanılabiliyor. Bunlar genellikle yanlış bilgi yaymak için kullanılıyor. Bunlar arasında sözde belirli bir kurumsal markaya bağlı yasallığı şaibeli hizmetler (çevrimiçi kumarhaneler gibi) veya düpedüz dolandırıcılık faaliyetleri (her türlü ödül, bilet veya bitcoin için eşantiyonlar) yer alabiliyor. Bununla birlikte sahte hesap kötü amaçlı kimlik avı bağlantıları da dağıtabilir veya daha karmaşık sosyal mühendislik saldırıları için bir platform görevi görebiliyor.

Kimlik Avı Siteleri

Bir şirketin web sitesinde müşteriler, iş ortakları veya çalışanlar için bir üyelik alanı varsa, bu hesaplara ait kişisel kimlik bilgileri saldırganların ilgisini çekiyor. Bir noktada saldırganlar, en azından bu bilgileri diğer siber suçlulara yeniden satmak amacıyla giriş bilgilerini ve şifreleri toplamak için böyle bu tarz web sitelerini taklit etmeye çalışacaklardır.

Şirketinizin İtibarını Kopya Sitelerden Nasıl Korursunuz?

Söz konusu vakaların büyük çoğunluğunda, bir web sitesinin, uygulamanın veya sosyal medya hesabının taklit edilmesini içeren yasadışı planlar başkalarını (bireyleri veya işletme kullanıcılarını) hedef alıyor. Ancak bundan asıl zarar gören, kötü niyetli bir biçimde taklit edilen markanın itibarıdır. Bu nedenle, bu tür marka taklitleri hızlıca tespit edilmesi ve önemli bir zarara yol açmadan önce ortadan kaldırılması büyük önem taşıyor. 

Bu konudaki uzmanlığımızı paylaşmak ve şirketlerin marka ikizlerini zamanında tespit etmelerine yardımcı olmak için Kaspersky Digital Footprint Intelligence hizmetini güncelledik. Kaspersky Digital Footprint Intelligence, müşterilerin dijital ayak izlerini izlemelerini ve bununla ilişkili potansiyel riskleri ve güvenlik açıklarını belirlemelerini sağlamak için tasarlandı. Bir süre önce, marka adlarını kullanan veya typosquatting ve combosquatting kullanılarak kaydedilen kimlik avı sitelerinin izlenmesinin yanı sıra bir alan adı kaldırma hizmeti ile de işlevselliği desteklendi.Bu hizmet, artık şirketin adını yasa dışı olarak kullanan sosyal ağlardaki hesapları ve mağazalardaki uygulamaları izlemeye, tanımlamaya ve kaldırmaya da olanak tanıyor. Kaspersky Digital Footprint Intelligence hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.

http://www.ifhaber.com/is-para/sirketinizin-itibarini-webde-marka-adinizin-yasadisi-kullanimindan-nasil-korursunuz/?feed_id=19342&_unique_id=6525ce7b84e25

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Russell Shen: Kripto Paraların Geleceği Çok Parlak

Finansal İnovasyon ve Teknoloji Derneği’nin (FINTR) desteğiyle, KOOP Ventures tarafından bu yıl beşinci kez düzenlenen ‘Türkiye’nin ilk ve en büyük küresel finans teknolojileri etkinliği’ İstanbul Fintech Week (IFW’24), “Yakınsama: Web2 ve Web3 Dünyaları Bir Araya Geliyor” temasıyla 16 Nisan’da İstanbul Fişekhane’de başladı. Artan popülaritesiyle ön plana çıkan ve giderek artan oranda ‘yatırım aracı’ olarak tercih edilen Dijital paralar, yapay zekâ, işletmelerde finansal teknolojilerin kullanımı, ‘şubesiz bankacılık’ olarak da isimlendirilen ‘dijital bankacılık’, tokenlaştırma gibi artık gündelik dile giren kavramların uzmanlarca enine boyuna tartışılacağı IFW’24, dünyadan ve Türkiye’den alanında önde gelen 105 konuşmacıyı İstanbul’daki finans ve dijitalleşme sektör temsilcileriyle bir araya getiriyor.  İki günlük etkinlik, 35’in üzerinde sponsor ve partneriyle 6 ayrı zirvede toplam 65 oturuma ev sahipliği yapıyor. ...

Lloyd’s of London'a Giremedik

“Geçtiğimiz haftalarda bir müşterimiz ile BMS Group ’un Londra merkez ofisini ziyaret ettik. O gün, sigorta şirketlerinin yoğun olduğu, Dünya’nın en önemli sigortacılık merkezi City of London’da gerek güvenlik güçlerinin yoğunluğu gerekse de binalara girerken özel güvenlik şirketleri tarafından kimlik kontrolü yapılması dikkatimi çekmişti; ancak bu duruma herhangi bir anlam vermemiştim. Toplantılarımız ve sunumlarımız devam ederken dışarıdan bazı sesler duymaya başladık. Pencerelere doğru gittiğimizde aşağıda resimlerini göreceğiniz büyük bir protestocu ekibin pankartlar ve davullarla büyük bir yürüyüş yaptığına şahit olduk.   BMS Group İngiltere’deki dostlarımız bunun uzun zamandır planlanan ve sigorta sektörüne yönelik bir iklim değişikliği protestosu olduğunu söylediler.Misafirlerimizle birlikte daha fazla dayanamayıp, sektörümüz hakkında bu kadar organize bir protestoyu organize etmek isteyen kişileri anlamak adına onları takip ederek Lloyd's'a kadar topluluğu ta...

Almanya Vize Başvurusu Rehberi: Çalışma, Aile Birleşimi ve Turistik Vize Süreçleri

Almanya , Avrupa’nın en popüler seyahat ve çalışma noktalarından biridir. Almanya’ya gitmek isteyenler için vize süreci oldukça önemlidir. Almanya vize başvuru formu , vize başvurusu için gerekli belgeler ve vize başvuru süresi gibi detaylar, vize türüne bağlı olarak değişiklik gösterir. Bu rehberde, Almanya çalışma vizesi başvurusu , aile birleşimi başvurusu , turistik vize başvurusu ve ulusal vize süreçlerine dair tüm detayları bulabilirsiniz. Almanya Vize Türleri ve Başvuru Süreci Almanya’ya seyahat etmek isteyenler için öncelikle uygun vize türünü belirlemek önemlidir. Almanya vize türleri genellikle şu başlıklar altında sınıflandırılır: Almanya Turistik Vize Başvurusu Almanya’da kısa süreli turistik geziler için Schengen vizesi almanız gerekir. Turistik vize, 90 günü aşmayan seyahatler için düzenlenir. Başvurunuz sırasında Almanya vize başvuru formu doldurulmalı ve gerekli belgeler sunulmalıdır. Resmi bilgi için Almanya’nın Schengen vizesi hakkında detaylara...