Ana içeriğe atla

Allianz Trade: Arkadaştan İthalat Dönemi Başladı

Allianz Trade’in “Parçalanma ve Arkadaştan İthalat: İhracatçılar Ticaret Savaşına Uyum Sağlamaya Çalışıyor” başlıklı araştırmasına göre, ABD’nin öngörülemeyen gümrük vergisi politikaları uluslararası şirketler için belirsizliği artırdı. Küresel GSYH’nin neredeyse yüzde 60’ını oluşturan dokuz kilit ülkeden 4.500 ihracatçıyı kapsayan araştırmaya göre, firmaların yüzde 45’inin ihracat cirosunda düşüş olacağı öngörülüyor.

Allianz Trade’in küresel ihracata yönelik hazırladığı araştırmanın bu yılki sonuçlarına göre, ABD’nin öngörülemeyen gümrük vergisi politikaları uluslararası şirketler için belirsizliği artırdı. Çin, Fransa, Almanya, İtalya, Polonya, Singapur, İspanya, Birleşik Krallık ve ABD’de toplam 4.500 firmayı kapsayan, tarifelerin duyurulmasından önce ve duyuru tarihi olan Kurtuluş Günü 2 Nisan’dan sonra olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilen ankette, büyüme beklentilerinde dramatik bir değişim, ödeme gecikmelerine dair risk algılarında artış ve ticaret savaşının etkisini hafifletmek için uygulanan çeşitli stratejiler ortaya kondu.

Araştırmaya göre, son haftalarda imzalanan ikili ticaret anlaşmalarına rağmen belirsizlik havası dağılmıyor ve söz konusu rahatlamanın geçici olma ihtimali var. Öte yandan, bu ortamda ‘arkadaştan ithalat’ stratejileri önem kazanmaya devam edecek; Avrupa ve Latin Amerika, Çinli şirketler için cazip alternatifler haline gelirken; Avrupa firmaları da Çin ve Asya pazarına yönelik ihracat niyetini artırmış durumda.

Allianz Trade Küresel Araştırması’nda firmaların yaklaşık yüzde 60’ının ticaret savaşından olumsuz etkileneceği, yüzde 45’inin ise ihracat cirosunda düşüş olacağı öngörülüyor. Yine ankete göre bu etki ticaret hacimlerinin ötesine geçiyor: özellikle ithal ara mallara bağımlı sektörlerdeki her dört firmadan biri gümrük tarifeleri ve kur dalgalanmasının birleşimi nedeniyle geçici olarak üretimi durdurmayı düşünüyor.

Küresel İhracat Kaybı 305 Milyar Dolara Ulaşabilir

Bu yılki Küresel Araştırma sonuçlarının tüm piyasalarda gözlemledikleri gerçekleri teyit ettiğini, belirsizliğin ve parçalanmanın yapısal hale geldiğini ifade eden Allianz Trade CEO’su Aylin Somersan Coqui, şu değerlendirmede bulundu:

“2 Nisan tarife dalgası öncesindeki iyimserlikten çok farklı olarak Kurtuluş Günü tarifeleri, tedarik zincirlerinde ve ihracat pazarlarında yoğunlaşmış şirketlerin ne kadar savunmasız olduğunu açığa çıkardı. Rakamlar da bunu doğruluyor: Küresel pozitif ihracat beklentisi yüzde 80’den yüzde 40’a geriledi. Firmaların yüzde 42’si ihracat cirosunda yüzde 2–10 arası düşüş beklerken, bu oran tarifeler öncesi yalnızca yüzde 5’ti. Birleşik Krallık ve Çin’le yapılan ikili anlaşmalara rağmen 2025’te küresel ihracat kayıplarının 305 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyoruz. Şirketler ise pasif kalmıyor; 2020’den bu yana üst üste gelen şokları yönettikten sonra yeniden uyum sağlıyor, iş ortaklarını çeşitlendiriyor, lojistik yapılanmasını gözden geçiriyor ve değer zinciri genelinde risk paylaşımını tesis ediyor. Günümüzün ticaret ortamında başarı, giderek artan ölçüde uyum yeteneğine bağlı.”

İhracat Fiyatlarını Düşürmeyecekler

Öte yandan, Allianz Trade’in küresel anketine göre şirketlerin çoğu artan maliyetleri üstlenmek istemiyor ve pazar payını korumak için ihracat fiyatlarını düşürmeyi de düşünmüyorlar. Özellikle de ABD’de şirketlerin yüzde 54’ü fiyatları artırmayı planlıyor.

Ankete göre yüksek belirsizlik ortamı nedeniyle; tarifelerin etkisini hafifletmek için yeni pazarlardan tedarik devam edecek gibi görünüyor; bu, özellikle Polonya ve İspanya’da ikinci en tercih edilen strateji konumunda. Tedarik zincirlerinin ve müşteri portföylerinin çeşitlendirilmesinin, sürekliliği olan bir risk azaltma stratejisi olarak öne çıktığı da ankette yer verilen yorumlar arasında bulunuyor.

Alternatif Rota Arayışları Sürüyor

Ankete göre gümrükle ilgili maliyetleri kontrol altında tutmak için firmaların çoğunluğu alternatif sevkiyat rotalarına yöneliyor; ABD’li şirketlerin yüzde 62’si bu seçeneği tercih ediyor. Nakliye maliyetleri 2025 başından bu yana neredeyse yüzde 50 düşerken petrol fiyatlarının yılın geri kalanında varil başına 65–70 dolar arasında seyretmesi bekleniyor.

ABD-Çin Ayrışması, Avrupa-Asya Yakınlaşması ve Sessiz Kazanan Latin Amerika

Allianz Trade’in anket çalışmasında 90 günlük tarife ertelemesine rağmen, ABD ile Çin arasındaki ayrışmanın orta vadede de devam etmesi muhtemel görülüyor. Ankette verilen bilgilere göre ABD’li şirketlerin, Çin’e ihracatı Kurtuluş Günü tarifelerinden sonra yüzde 20’den yüzde 10’a gerilerken; Çinli firmaların Kuzey Amerika beklentisi yüzde 15’ten yüzde 3’e düştü.

Ödeme Vadeleri Uzuyor, Ödeyememe Riski Artıyor

Ankete göre ticaret savaşı, ödeme vadelerine yönelik beklentileri de etkiliyor. Kurtuluş Günü tarifelerinden sonra ihracatçıların yüzde 25’inin ödeme vadelerinin yedi günden fazla uzayacağını öngördüğü anket sonuçlarında belirtiliyor. Bu, önceki döneme göre 13 puanlık artış anlamına geliyor ve şirketlerin yaklaşık yarısı yani yüzde 48’i ise ödenmeme riskinin artacağı kanısında.

Ankete göre yalnızca ihracatçı şirketlerin yüzde 11’i hâlâ 30 gün içinde ödeme almaya devam ediyor; bu oran ABD, Çin ve Almanya gibi önde gelen ihracatçılarda ise belirgin şekilde daha düşük. Bu bölgelerde yaklaşık yüzde 70’lik kesim ödemelerini 30–70 gün arasında alırken bu oran Birleşik Krallık’ta yüzde 75, Fransa ve İtalya’da yüzde 73, ABD’de yüzde 73 seviyesinde olup sektör ve şirket büyüklüğüne göre değişiklik gösteriyor.

https://www.ifhaber.com/ekonomi-ve-finans/allianz-trade-arkadastan-ithalat-donemi-basladi/?feed_id=94130&_unique_id=683a1c362f7c9

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Russell Shen: Kripto Paraların Geleceği Çok Parlak

Finansal İnovasyon ve Teknoloji Derneği’nin (FINTR) desteğiyle, KOOP Ventures tarafından bu yıl beşinci kez düzenlenen ‘Türkiye’nin ilk ve en büyük küresel finans teknolojileri etkinliği’ İstanbul Fintech Week (IFW’24), “Yakınsama: Web2 ve Web3 Dünyaları Bir Araya Geliyor” temasıyla 16 Nisan’da İstanbul Fişekhane’de başladı. Artan popülaritesiyle ön plana çıkan ve giderek artan oranda ‘yatırım aracı’ olarak tercih edilen Dijital paralar, yapay zekâ, işletmelerde finansal teknolojilerin kullanımı, ‘şubesiz bankacılık’ olarak da isimlendirilen ‘dijital bankacılık’, tokenlaştırma gibi artık gündelik dile giren kavramların uzmanlarca enine boyuna tartışılacağı IFW’24, dünyadan ve Türkiye’den alanında önde gelen 105 konuşmacıyı İstanbul’daki finans ve dijitalleşme sektör temsilcileriyle bir araya getiriyor.  İki günlük etkinlik, 35’in üzerinde sponsor ve partneriyle 6 ayrı zirvede toplam 65 oturuma ev sahipliği yapıyor. ...

Lloyd’s of London'a Giremedik

“Geçtiğimiz haftalarda bir müşterimiz ile BMS Group ’un Londra merkez ofisini ziyaret ettik. O gün, sigorta şirketlerinin yoğun olduğu, Dünya’nın en önemli sigortacılık merkezi City of London’da gerek güvenlik güçlerinin yoğunluğu gerekse de binalara girerken özel güvenlik şirketleri tarafından kimlik kontrolü yapılması dikkatimi çekmişti; ancak bu duruma herhangi bir anlam vermemiştim. Toplantılarımız ve sunumlarımız devam ederken dışarıdan bazı sesler duymaya başladık. Pencerelere doğru gittiğimizde aşağıda resimlerini göreceğiniz büyük bir protestocu ekibin pankartlar ve davullarla büyük bir yürüyüş yaptığına şahit olduk.   BMS Group İngiltere’deki dostlarımız bunun uzun zamandır planlanan ve sigorta sektörüne yönelik bir iklim değişikliği protestosu olduğunu söylediler.Misafirlerimizle birlikte daha fazla dayanamayıp, sektörümüz hakkında bu kadar organize bir protestoyu organize etmek isteyen kişileri anlamak adına onları takip ederek Lloyd's'a kadar topluluğu ta...

Almanya Vize Başvurusu Rehberi: Çalışma, Aile Birleşimi ve Turistik Vize Süreçleri

Almanya , Avrupa’nın en popüler seyahat ve çalışma noktalarından biridir. Almanya’ya gitmek isteyenler için vize süreci oldukça önemlidir. Almanya vize başvuru formu , vize başvurusu için gerekli belgeler ve vize başvuru süresi gibi detaylar, vize türüne bağlı olarak değişiklik gösterir. Bu rehberde, Almanya çalışma vizesi başvurusu , aile birleşimi başvurusu , turistik vize başvurusu ve ulusal vize süreçlerine dair tüm detayları bulabilirsiniz. Almanya Vize Türleri ve Başvuru Süreci Almanya’ya seyahat etmek isteyenler için öncelikle uygun vize türünü belirlemek önemlidir. Almanya vize türleri genellikle şu başlıklar altında sınıflandırılır: Almanya Turistik Vize Başvurusu Almanya’da kısa süreli turistik geziler için Schengen vizesi almanız gerekir. Turistik vize, 90 günü aşmayan seyahatler için düzenlenir. Başvurunuz sırasında Almanya vize başvuru formu doldurulmalı ve gerekli belgeler sunulmalıdır. Resmi bilgi için Almanya’nın Schengen vizesi hakkında detaylara...