
Houthi militanlarının bu hafta iki gemiyi batırması ve denizcileri öldürmesinin ardından, Yemen açıklarında seyreden ticari gemilerin sigorta maliyetleri ani bir sıçrama yaptı. Bu gelişme, stratejik su yolundaki risklerin yeniden canlandığını gözler önüne serdi.
Dünyanın en büyük sigorta brokerı Marsh McLennan'ın Küresel Deniz Kargosu ve Lojistik Başkanı Marcus Baker, gemi sahiplerinin artık Kızıldeniz'den geçiş için geminin değerinin yaklaşık %1'ini ödemek zorunda kaldığını açıkladı. Bu oran, son aylardaki saldırıların azalmasıyla %0,2-0,3 seviyesine gerilemişti.
Savaş risk primi olarak adlandırılan ve gemi sahipleri/kiralayanlar tarafından riskli bölgelerde seyir için sigortacılara ödenen bu ek ücretler, Avrupa-Asya ticaret rotasındaki tehlikelerin bir yıl önceki seviyelere döndüğünü gösteriyor.

Yunanistan merkezli Xclusiv Shipbrokers'ın kurucu ortağı John Cotzias, primlerin %0,4'ten %1'e yükseldiğini doğruladı.
Houthiler, Kasım 2023'te İsrail'in Gazze operasyonuna tepki olarak Yemen sahillerindeki gemileri hedef almaya başlamıştı. Baker, ABD, İngiltere veya İsrail bağlantılı gemilerle daha önce hedef alınanların şimdi daha yüksek maliyetlerle karşılaştığını belirtti.
Bölgeden kaçınan gemiler, Afrika etrafında binlerce mil ek mesafe kat etmek zorunda kalıyor. Bu da küresel tedarik zincirlerinde ek maliyet ve gecikmelere yol açıyor.
Hakkında
Marsh McLennan
Dünyanın en büyük sigorta brokerlığı ve risk yönetimi şirketlerinden biri. Denizcilik sigortalarında küresel çapta lider konumda.
Xclusiv Shipbrokers
Yunanistan merkezli gemi brokeraj firması. Özellikle kuru yük ve tanker piyasasında uzmanlaşmıştır.
https://www.ifhaber.com/sigortacilik/kizildenizde-sigorta-primleri-houthi-tehlikesiyle-tirmanista/?feed_id=101467&_unique_id=68741ce34cce4
Yorumlar
Yorum Gönder